czwartek, 16 lutego 2017

Jak wzmocnić odporność?

Od kilku tygodni w Polsce panuje grypa, która zwala z nóg kolejne osoby. Siedzący tryb życia, niska aktywność fizyczna i nieodpowiednia dieta - to jedynie przykłady naszych sfer życiowych, które są zaniedbywane, co najczęściej prowadzi do osłabienia układu immunologicznego. Co zrobić aby przestać być łatwym celem dla wirusów i bakterii?


Co należy wprowadzić na stałe do codziennego jadłospisu?

Witamina C – warto wiedzieć, że preparaty z witaminą C zmniejszają ryzyko przeziębienia – zwłaszcza u osób, które trenują lub wykonują ciężką pracę fizyczną. Co więcej kwas askorbinowy poprawia przemianę materii, obniża stężenie cholesterolu oraz bierze udział w produkcji hormonów, które zwalczają stres w organizmie człowieka.

Owoce i warzywa – to pozycja obowiązkowa dla każdego, nie tylko dla osób, które troszczą się o odporność. Owoce i warzywa bogate są w witaminy i mikroelementy, które np. wpływają korzystanie na przemianę materii.

Witamina D – utrzymanie odpowiedniego poziomy witaminy D w organizmie jest bardzo trudne. Dlatego potrzebne jest uzupełnianie jej braków za pomocą suplementów. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza jesienią i zimą.

Cynk i woda – cynk działa przeciwzapalnie, a woda wypłukuje szkodliwe produkty przemiany materii i nawilża organizm.

Aktywność fizyczna – pomaga czy szkodzi?


Według lekarzy aktywność fizyczna może zdecydowanie poprawić odporność, ale.. No właśnie – nie każdy wysiłek wpływa pozytywnie na nasz układ immunologiczny. Warto zaznaczyć, że zbyt intensywny wysiłek np. zawody sportowe – osłabiają organizm, przez co występuje większe ryzyko infekcji (realne ryzyko może utrzymywać się nawet do około 72 godzin po wysiłku) . Dlatego zdecydowanie lepszym sposobem na poprawę odporności i kondycji są - spacery. Codzienny spacer pobudza aktywność układu immunologicznego, ma pozytywny wpływ na samopoczucie, akcje serca i poziom stresu. A to właśnie stres jest jednym z czynników występowania zachorowań. Wystarczy 30 minut dziennie by poczuć się lepiej. Warto o tym pamiętać i na przykład zamiast autobusem, wrócić z pracy na piechotę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz